Retur- og reklamasjonshåndtering
Hva gjør jeg hvis ordren min er skadet under forsendelse?
Hvis din ordre har blitt skadet under forsendelse, tar du kontakt med Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice på telefonnummer 905 66 016 eller på e-post til post@bliz.as
Hva gjør jeg ved en reklamasjon?
Ta kontakt med vår kundeservice før du sender produktet ditt til oss for reklamasjonshåndtering. Godkjenner kundeservice reklamasjonen vil Bli Z as/DOFTA Norge stå for kostnaden for returfrakten. Returseddel får du tilgang til etter kontakt med kundeservice.
Hvordan kan jeg returnere en vare?
Varen kan sendes i retur til Bli Z as/DOFTA Norge e-handelslager, og tilbakebetalingen vil skje i løpet av 30 dager. Bli Z as/DOFTA Norge er ikke ansvarlig for forsendelser som sendes i retur fra kunden.
Force Majeure
Bli Z as/DOFTA Norge er ikke ansvarlig for å gjennomføre din ordre dersom det foreligger hindringer som Bli Z as/DOFTA Norge ikke kan overvinne, eller det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at Bli Z as/DOFTA Norge skal overvinne for å få gjennomført din ordre. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tapet som påføres som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor Bli Z as/DOFTA Norge sin kontroll, og som med rimelig grunn ikke kunne forventes å ha tatt i betraktning i forbindelse med din ordre, eller kan forventes å unngå, eller overvinne følgene av.
Salgs- og leveringsbetingelser
Om Bli Z as/DOFTA Norge
Bli Z as/DOFTA Norge er eneimportør og distributør av svenske DOFTA® i Norge. Vi tilbyr attraktive produkter innen duft, interiør, hud- og kroppspleie, og leverer til både forhandlere og direkte til sluttkunde.
Bli Z as/DOFTA Norge
Soltunveien 1
4050 SOLA
Organisasjonsnummer: 918 769 838
Kundeservice:
Tlf: 905 66 016
E-post: post@bliz.as
Ved e-post eller post til Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice må e-post/konvolutt merkes med «kundeservice».
Generelt
Gjeldende vilkår når du som kunde foretar en ordre fra Bli Z as/DOFTA Norge e-handel www.doftanorge.no («Bli Z as/DOFTA Norge e-handel»). Avtale mellom deg og Bli Z as/DOFTA Norge om leveranse av din ordre oppstår når du mottar en leveringsbekreftelse. Du må være fylt 18 år for å utføre en ordre på Bli Z as/DOFTA Norge e-handel, ikke være under vergemål, og være i stand til å inngå en avtale. Dersom du ikke utfyller disse kravene, må du ha tillatelse fra foresatte for å kunne utføre en ordre fra oss. Vi reserverer oss mot eventuelle utsolgte produkter og leveranseforsinkelser, tekniske- trykk- og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å endre eventuelle feil i prisinformasjon både før og etter ordren er behandlet.
Bestilling og levering
Mindre pakker leveres direkte i din postkasse. Større pakker leveres til POSTEN’s utleveringssted nærmest deg. Pakken din vil bli liggende på utleveringsstedet i samsvar med POSTEN’s bestemmelser, og deretter bli tilbakesendt til e-butikken på kjøpers bekostning. Er du ikke hjemme når pakken leveres, er du ansvarlig for pakken fra og med når den leveres på din dør.
Vi levere dessverre ikke til Svalbard.
Delleveranser
Bli Z as/DOFTA Norge tilbyr ikke delleveranser dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres. Istedenfor sendes de varene som kan leveres, mens de varene som ikke kan leveres vil bli kreditert deg, eller du vil bli tilbudt et annet produkt. Om din ordre i utgangspunktet var på over NOK.1000; beholder du fri frakt dersom summen er den samme eller overstiger.
Varsling
Ved leveranse vil du bli varslet via SMS eller brev fra POSTEN. Du mottar en e-post når ordren er sendt fra vårt lager.
Fraktkostnad
Overstiger din ordre NOK 1.000; etter fradrag av eventuelle rabatter, får du fri frakt. På ordre under NOK 1.000; vil vi kreve en fraktkostnad på NOK 199;
Uavhentet leveranse
Pakker som skal hentes på ett av POSTEN’s utleveringssteder vil bli liggende der i henhold til POSTEN’s bestemmelser. Pakker som ikke hentes innen tidsfristen, vil bli sendt tilbake til Bli Z as/DOFTA Norge e-handel på kjøpers bekostning.
Bli Z as/DOFTA Norge’s rett til å nekte bestilling
Bli Z as/DOFTA Norge forbeholder seg retten til å nekte bestillinger, eksempelvis om rabattsjekker/kuponger som du ikke har mottatt direkte fra Bli Z as/DOFTA Norge har blitt brukt ved en ordre.
Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel
Når du fullfører en ordre vil du motta en ordrebekreftelse pr e-post. Avtalen mellom deg og Bli Z as/DOFTA Norge om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveringsbekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt. Når varene sendes fra lageret til Bli Z as/DOFTA Norge e-handel, vil du også motta en leveransebekreftelse/kvittering via e-post.
Bytte, angrerett og reklamasjon
Retur gjennomføres ved at varen sendes til Bli Z as/DOFTA Norge e-handel sitt lager. Returadressen er:
Bli Z as/DOFTA Norge
Soltunveien 1
4050 SOLA
Bli Z as/DOFTA Norge er ikke ansvarlig for varen under forsendelsen tilbake til Bli Z as/DOFTA Norge fra kunden i forbindelse med angrerett eller reklamasjon. Returadresselapp mottar du ved å kontakte Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice – se ovennevnte kontaktinformasjon. Dette gjelder kun om kundeservice kan godkjenne en eventuell reklamasjon.
Bytte
Som kunde har du rett til å bytte en bestilt vare innen 30 dager etter mottatt ordre. Bytte kan ikke gjøres hos Bli Z as/DOFTA Norge e-handel, da du istedenfor må utøve din angrerett. Forutsetning for å bytte en vare mot en annen vare er at varen kan tilbakeleveres ubrukt og i uskadet stand.
Angrerett
Angrerettloven gir deg som forbruker 30-dagers angrerett ved kjøp på Bli Z as/DOFTA Norge e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, mottar ordre. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller originalforpakkning er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet. Dersom produktet omfattes av angreretten, og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og/eller funksjon, har Bli Z as/DOFTA Norge rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.
Benyttelse av angrerett
Dersom du angrer et kjøp og ønsker å sende varen tilbake til Bli Z as/DOFTA Norge e-handel, vennligst kontakt kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Du vil motta tilbakebetaling senest innen 14 dager etter at Bli Z as/DOFTA Norge ble informert om din beslutning om å angre bestillingen. Bli Z as/DOFTA Norge vil benytte samme betalingsmåte som du anvendte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Bli Z as/DOFTA Norge har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen frem til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake eller til varene er mottatt.
Gaver og vareprøver ved kjøp
Ved retur av kjøpte produkter skal også mottatte gaver og/eller vareprøver fra Bli Z as/DOFTA Norge returneres av kunden.
Reklamasjon
Bli Z as/DOFTA Norge garanterer samtlige produkter undersøkes før ordren sendes kunde. Skulle produktet til tross av dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett. Du må reklamere til Bli Z as/DOFTA Norge så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice (se kontaktinformasjon innledningsvis).
Fraktkostnader
Ved en godkjent reklamasjon påtar Bli Z as/DOFTA Norge seg å betale kostnaden for returfrakt. Er reklamasjonen ikke godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, er du selv ansvarlig for fraktkostnadene for returnert ordre. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til Bli Z as/DOFTA Norge, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.
Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos Bli Z as/DOFTA Norge ber vi om at du kontakter Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice slik at vi kan hjelpe deg for nærmere informasjon. Bli Z as/DOFTA Norge vil ikke registrere opplysninger om din helse, gi anbefalinger vedr. din helse/allergiske reaksjon.
Betaling og priser
Sikker betaling
Det å handle av Bli Z as/DOFTA Norge e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom VIPPS, faktura, delbetaling (Klarna Konto), direktebetaling (Klarna Direct) eller kortbetaling der ditt bank- eller kredittkort er tilsluttet Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express. For utfyllende informasjon vedr. de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.
Kortbetaling
Du kan betale via ditt kontokort dersom du innehar et bank- eller kredittkort knyttet til Visa, Mastercard/Eurocard, American Express, Electron eller Maestro. Kortbetalinger håndteres av våre samarbeidspartnere, VIPPS / Klarna, for å garantere en rask og sikker betaling. Når du velger en av disse betalingsalternativene reserveres beløpet på din konto ved bestilling og betalingen gjennomføres når ordren sendes deg. Bli Z as/DOFTA Norge tilbyr via sine betalingsleverandører de siste systemene for en sikrere betaling. Dette innebærer at du må aktivere systemene via din bank. Om ditt nettkjøp nektes på grunn av dette, må du benytte fakturabetaling eller kontakte din bank for aktivering av sikrere kortkjøp via netthandel.
Faktura
Fakturaen sendes fra Klarna via e-post. Fakturaen overføres til vår samarbeidspartner, Klarna AB, som gjør en kredittsjekk av deg. Ved fakturabetaling skjer levering av din ordre kun til din registrerte adresse.
Delbetaling (Klarna Konto)
Dersom du velger delbetaling som betalingsalternativ, velger du selv dine månedlige avdrag. Delbetaling håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna AB. Levering av delbetalt ordre skjer kun til din registrerte adresse.
Direktebetaling (Klarna Direct)
Med VIPPS eller Klarna Direct betaler du i kassen ved å identifisere deg med Bank ID. Beløpet blir trukket når vi har sendt din ordre.
Priser
Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.
Produktinformasjon og bilder
Bli Z as/DOFTA Norge gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din leveranse.
Forpakningene på våre produkter kan variere i utseende. I enkelte tilfeller kan duft eller volum som tilbys, være en annen enn den som er avbildet. Det er alltid den skriftlige informasjonen vedr. duft eller volum som gjelder. Vær oppmerksom på produktets farge på Bli Z as/DOFTA Norge e-handel kan variere avhengig av fargegjengivelsen på din skjerm/skjerminnstillinger. Er du usikker vedr. et produkt, kontakte kundeservice for mer informasjon.
Produktoppbevaring
Vær oppmerksom på at holdbarhetstiden påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktene. Produkter bør ikke oppbevares i direkte sollys eller i for høy temperatur.
Lovvalg og tvisteløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.
Kundeservice
Kontakt gjerne Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice for spørsmål vedr. kjøpsvilkår, eller ønsker råd- og veiledning angående valg av produkt. På kundeservice arbeider personell med lang erfaring knyttet til sortiment. Kontaktinformasjon til Bli Z as/DOFTA Norge kundeservice finnes innledningsvis.